Mina nya projekt i betong!


Äggkartong i plast fick bli betongknoppar eller tex. fötter till en liten pall.

Tänk en liten trädstubbe med dessa fötter som en blompall. Snyggt tror jag:)


Min fina kruka gjord av ett återbruk från en sallads lunch som jag hittade i ett dike och genast tänkte jag till och förstodxatt den skulle göra sig grym som skål/kruka.
Har redan tillverkat två stycken och är glad i dem:)

Ni förstår nog att det var mönstret som jag föll för.



Denna formen köpte jag för att tillverka tvål med bivax men givet så vill jag se hur den ser ut i betong också. 

Tänk denna som tvål blir grymt snyggt!

Detta är också en form upphittad i ett dike... återbruk och städar naturen samtidigt. Gjuten i två halvor botten och lock. Men se vad snyggt det blir med dem ihop. Ett vackert betongägg.

Rätt stort ägg som synes. Här ser vi två delarna.

Populära inlägg