Stornäset den 3/5

Fjällgäss// Omärkta ex. för den som undrar.

Bengt & Tobias

Steglits

Blåmesen

Blåmesen

Blåmesen

Blåmesen

Rödhake

Rödhake

Storspoven 

 Större Hackspett
Här blev det hel knasigt med ljuset...jag tror att kameran säger upp sig snart efter sina 32.000 tagna bilder.

Svala

Gulärla

Jag måste få gnälla lite....jag har förstått att det är en tubkikare som gäller a 60-70 000 kr för en bra.
Och ett nytt objektiv till våra kamror a minst 14 000kr och uppåt så att vi nååååååår fåglarna och kan få bra bilder då vi brinner för detta med att fotografera och då gärna fåglar på nära håll och långt håll.
Bild kvaliten blir kass som ni ser här på gulärlan. Men jag är glad att jag har den på bild och då hamnar bilderna upp på bloggen ändå. Så nu vet ni, ni som kanske undrar varför jag lägger upp bilder som är mindre bra.


Gulärlor

Vadar fåglar....Grönbena? Gluttsnäppor?

Vadar fåglar Grönbena? Gluttsnäppor?
Som här, det är inte lätt att se vad som är vad mer än att det är fåglar.


Storspoven
Denna bilden är tagen i från bilen men då går spoven vid vägkanten nästan, så då når mitt 55/250 Canon objektiv fram.

Ekorren

Strandskator
När jag ämntligen har en strandskata nära mig så är det för mörkt ute och objektivet kämpar med att fånga upp ljus.  Fåglarna blir blurrig och jag blir såååå less.

Populära inlägg