Foto promenaden!

Pica Pica

Iväg jag flyger min kos.....


Hon & Han

Kompisar!



Näbben full!


Jag hade givetvis kameran med,) Solen skinner  och det är -6 grader ute. Det blåser väldigt mycket idag så jag valde skogen och ett ställe som jag besöker rätt så ofta för att få närbilder på fåglar. Idag hade jag tur som fick syn på en ekorre som satt och mumasde fågelfrön när jag kom,,,,den brydde sig inte först men sen så blev den lite små sur och hoppade högre upp i trädet och stampade och vibbrerade likt ett masrvin som vaktar sitt revir. En dam som bor i porten bredvid matstället kom ut och delade med sig av info om sina vänner. Hon matar dem varje dag och har så gjort många vintrar. Hon berättade också att det brukar vara fem ekorrar som hoppar och leker med varandra varje dag vid matstället. Ni förstår väl att jag måste upp dit någon fler dag när solen skinner och sitta lite vakt med hopp om att få se flera än en samtidigt;) Men jag är glad över dagens skörd...

Nyfiken!


Konsten att smälta in i vegetationen!


Gillar denna bilden mycket!


Hoooopp!






Poserar

Dax att fylla på med mat!




VÅREN!

Populära inlägg